11/03/10

Welcome Anthony Ausgang!

Anthony Ausgang will take part ot the Urban Superstar Show 2010.
Anthony Ausgang espone a Urban Superstar Show 2010.
Anthony Ausgang was born in Trinidad and Tobago in 1959 to a Dutch mother and Welsh father. The family moved to Houston Texas in the early 1960s, a particularly difficult time for an immigrant family to parse American culture. Ausgang eventually encountered Ed Roth and before long had a shoebox full of Rat Finks, a small plastic figurine of a noxious rodent that had somehow become the embodiment of Hot Rod and Custom Car Culture. Ausgang's mother continued the European traditions by dragging her son to endless operas, symphonies and art museums. This combination of High Art and Low Art was to prove a fertile cultural mulch for Ausgang's artistic inclinations. After a short stint studying art at The University Of Texas in Austin, Ausgang succumbed to the myth of California and moved to Los Angeles where he began classes at The Otis Art Institute. Disappointed to find out that the curriculum there didn't include target practice, admiring cars or watching surf films, Ausgang dropped out to start showing his artwork to as many galleries as would tolerate his frequent visits. Finally accepted by the infamous Zero One Gallery, a combination of after hours nightclub, gallery and crashpad, he had his first official sale, to a drug dealer. At the Zero One Ausgang met Robert Williams, who had been one of the main forces at Roth Studios in the 1960's and at this time was the most successful practitioner of the type of art that would later be called Low Brow. As the "official" artworld began to accept Ausgang's work so did the commercial artworld and he began making record covers and posters and working as a consultant on computer generated animation. In 1993 Ausgang was included in the Laguna Beach Art Museum's seminal exhibit "Kustom Kulture" which investigated art influenced by gearhead car culture. In 2003 Ausgang's paintings could be seen in Morning Wood, a primer of Post Graf art; in 2004 his work graced the pages of contemporary art survey Pop Surrealism and in 2005 Weirdo Deluxe explained his art to the unenlightened. Ausgang draws influence from as many outside channels as possible, preferring the toy contents of grocery store gumball machines over the latest exhibit at the Whitney.
Ausgang now shows regularly in galleries and museums of the world. Commercial clients include the Boredoms (Warner) in Japan and Apollo 440 (Sony) in England. Collectors include Nicholas Cage, David Arquette and Perry Farrell.


Anthony Ausgang è nato a Trinidad e Tobago, nel 1959, da madre olandese e padre irlandese. La famiglia si trasferì a Houston, Texas, nei primi anni ’60, un periodo particolarmente difficile per una famiglia di immigrati per analizzare la cultura americana.
Ausgang incontrò poi Ed Roth e di lì a poco ebbe una scatola piena di Rat Finks, una piccola figurina plastica di un perfido roditore che divenne in qualche modo l’impersonificazione di Hot Rod e Custom Car Culture. La madre di Ausgang, cercò di continuare le tradizioni europee, trascinando il figlio a vedere interminabili opere, sinfonie e musei d’arte. Questa combinazione di arte alta e bassa è servita da fertilizzante culturale per le inclinazioni artistiche di Ausgang. Dopo un breve periodo di studi di arte alla University Of Texas di Austin, Ausgang cedette al mito della California e si trasferì a LosAngeles, dove cominciò a frequentare l’Otis Art Institute. Deluso dalla scoperta che il curriculum non prevedesse esercitazioni di tiro al bersaglio, osservazione di automobili o guardare film di surf, Ausgang abbandonò per iniziare a mettere in mostra i suoi lavori in tutte gallerie che avessero tollerato le sue frequenti visite. Finalmente accettò per l’infame Zero One Gallery, una sorta di combinazione tra un nightclub ed una galleria... la sua prima vendita officiale fu ad uno spacciatore di droga. Alla Zero One Ausgang incontrò Robert Williams, che era stato uno delle forze principali ai Roth Studios negli anni ’60 e, a quel tempo era colui che praticava con maggior successo quel tipo di arte che più tardi verrà definita come LowBrow.
Quando l’arte ufficiale iniziò ad accettare il lavoro di Ausgang, anche l’arte “commerciale” gli aprì le porte, dunque iniziò a realizzare copertine di dischi, poster e a lavorare come consulente per l’animazione basata sul computer.
Nel 1993 Ausgang fu incluso nella mostra "Kustom Kulture", presso il Laguna Beach Art Museum's, che investigava l’arte influenzata dalla car culture. Nel 2003 i dipinti di Ausgang si potevano vedere a Morning Wood, apripista della Post Graf art; nel 2004 il suo lavoro ha arricchito e divertito le pagine del Pop Surrealism e nel 2005 Weirdo Deluxe ha spiegato la sua arte ai non illuminati. Ausgang prende ispirazione dai canali più distanti, preferendo i giochi contenuti nelle palline di plastica delle macchinine dei centri commerciali alle ultime esibizione del Whitney.
Ausgang ora lavora regolarmente con gallerie e musei di tutto il mondo. Frai suoi clienti commerciali sono Boredoms (Warner), in Giappone, e Apollo 440 (Sony), nel Regno Unito. Frai collezionisti: Nicholas Cage, David Arquette and Perry Farrell.

Painting Courtesy ©Anthony Ausgang

Nessun commento:

Posta un commento